tiistai 17. maaliskuuta 2020

Hei! 😊



JĂ€nnittÀÀ aloittaa blogin kirjoittaminen. Oon niin vauvahuuruissani, ettĂ€ jauhan vaan koko ajan kotonakin miehelleni jotain vauvajuttuja. EhkĂ€ parempi alkaa kirjoittamaan blogia, niin saan kaikki asiani sanottua ja mieheni ehtii tekemÀÀn muutakin, kun kuuntelemaan vauvahorinoita. :D Blogin aiheena on siis raskauden yrittĂ€minen ja sitten kun tĂ€rppÀÀ, niin raskauden eteneminen ja vauva-arki. 

Kerron tĂ€ssĂ€ alkuun vĂ€hĂ€n itsestĂ€ni, vaikkakin aika anonyymisti yritĂ€n tĂ€tĂ€ blogia pitÀÀ. Eli ikÀÀ mulla on jo lĂ€hemmĂ€s kolmekymmentĂ€. Siksi kai nĂ€mĂ€ hormonit tĂ€ssĂ€ jo huuteleekin vauvan perÀÀn. Teen melko fyysistĂ€ työtĂ€, keittiöalalla. Koko ajan ollaan jalkojen pÀÀllĂ€ ja menoa ja meninkiĂ€ on riittĂ€miin. Asutaan avopuolisoni ja lemmikkiemme kanssa rivitalossa, jossa olisi kyllĂ€ ihan hyvin tilaa myös tĂ€lle pienelle nyytille, jota tĂ€ssĂ€ kovasti yritetÀÀn saada alulle. 😊

Oon kai aina ollut melko lapsirakas. LÀhestulkoon kaikilla ystÀvillÀni on jo lapsia, joten alkaa tÀssÀ pikku hiljaa omatkin hormonit hyrrÀÀmÀÀn. Ollaan mieheni kanssa puhuttu lapsista jo kauan. TÀmÀ meidÀn vauvantekopÀÀtös lÀhti kuitenkin loppupeleissÀ ehkÀ enemmÀn miehestÀni kuin minusta. Oltiin puhuttu asiasta jo pitkÀÀn. Mieheni on jo jonkun aikaa sanonut olevansa valmis, mutta itse olen jotenkin himmaillut asian suhteen. Nyt tÀssÀ erÀs ilta sitten pÀÀtimme, ettÀ kyllÀ nyt on sopiva hetki aloittaa vauvaprojekti. Minulla oli kÀytössÀ ehkÀisypillerit, joita olen syönyt jo viitisentoista vuotta. PÀÀtettiin, ettÀ tÀmÀn liuskan jÀlkeen lopetan niiden syönnin ja edetÀÀn rauhassa asian suhteen. PYH!

Olen varmaan maailman eniten kaikkimullehetinyt-ihminen. Eli tÀmÀ rauhassa eteneminen ei todellakaan minulta onnistu. Olen myös erittÀin kova stressaamaan joka asiasta. Saapa siis nÀhdÀ, mitÀ tÀstÀ nyt tulee. Usealla nettisivulla mainitaan, ettÀ stressi saattaa osiltaan heikentÀÀ lapsensaantimahdollisuutta. Mutta minkÀs teet, kun tahtoisin oman lapsen heti, mielellÀÀn eilen.:D

No, söin kuitenkin muutaman pĂ€ivĂ€n vielĂ€ pillereitĂ€, kun olin pÀÀttĂ€nyt, ettĂ€ tĂ€mĂ€ liuska loppuun. Mieheni kyllĂ€ vĂ€hĂ€n ihmetteli, ettĂ€ miksi ne pitÀÀ syödĂ€ loppuun kun ne voisi ihan hyvin jĂ€ttÀÀ pois jo heti. Ihmettelin toki omaa valintaani vĂ€hĂ€n itsekkin, mutta perustelin sen sillĂ€, ettĂ€ ei mene sitten kierto ihan niin kamalan sekaisin. Sitten kĂ€vin ystĂ€vĂ€ni luona kylĂ€ssĂ€, jolle sitten tohkeissani kerroin suunnitelmani ja hihkuin onnesta. HĂ€n sanoi myös, ettĂ€ voisin kyllĂ€ jĂ€ttÀÀ pillerit pois ihan heti. Kierto menee sekaisin joka tapauksessa, joten mitĂ€ vĂ€liĂ€. No niimpĂ€! Sitten tohkeissani kotiin ja kerroin miehelleni, ettĂ€ jĂ€tĂ€n ne pillerit nyt pois. Tuntui maailman parhaimmalta ratkaisulta ikinĂ€. 😊

Kuten tuossa jo aiemmin kerroin, olen syönyt pillereitÀ noin viitisentoista vuotta. Koko aikuisikÀni olen kÀyttÀnyt pillereitÀ, joten oikeasti minulla ei ole pienintÀkÀÀn hajua omasta luonnollisesta kierrostani tai edes siitÀ, millainen hirviö minusta tulee, kun pillerit jÀÀ pois. :D TÀtÀ jÀÀmme nyt mielenkiinnolla odottamaan.

No, se ”tulee kun on tullakseen”-asenne lensi romukoppaan ihan samantien seuraavana pĂ€ivĂ€nĂ€. Latasin puhelimeen jotain miljoona eri sovellusta, jotka laskee mulle ovulaation ja hedelmĂ€llisimmĂ€t pĂ€ivĂ€t. Tohkeissani jopa juoksin apteekkiin hakemaan ”mammavitamiineja”, kun pitÀÀhĂ€n sitĂ€ nyt valmistautua. 😊 Hain myös apteekista kirjasen, missĂ€ kerrotaan paljon kaikkea tĂ€rkeÀÀ tietoa hedelmöittymisestĂ€, odotuksesta ja lapsen kasvusta. JĂ€nnÀÀ. Oon selaillut lĂ€pi sen kirjan jo varmaan sata kertaa ja antanut miehellenikin pakolliseksi vessalukemiseksi sen kirjasen. LiekköhĂ€n lukenut…? :D

Sitten alkoi se ekojen menkkojen odotus, jotta pÀÀsisin kirjaamaan ne nÀihin kaikkiin miljoonaan sovellukseen, jotta ne voisi laskea mun ovulaation. IkinÀ en ole menkkoja niin kuumeisesti odotellut. Hassua, miten nelisen pÀivÀÀ voikaan tuntua niin uskomattoman pitkÀltÀ ajalta. No, tuli ne sitten onneksi sieltÀ ja sitten alettiinkin seurailemaan kalenterista tarkkoja pÀiviÀ ovulaatiolle. KyllÀhÀn minÀ sisimmissÀni tiesin, ettÀ eihÀn nyt mikÀÀn puhelimen sovellus voi minun ovulaatioita ja elimistön toimintoja suoraan ihan tÀysin tietÀÀ mitenkÀÀn, mutta silti uskoin sokeasti nÀihin pÀiviin. :D

Seuraavat pÀivÀni kuluivatkin nÀitÀ eri sovelluksia selaillessa ja kaikenmaailman blogeja ja tekstejÀ lukiessa. Minusta on ihana lukea muiden blogeja samanlaisista tilanteista. Antaa vÀhÀn vertaistukea, kun asiasta ei muuten vielÀ kovin kehtaa ihmisille huudella. ErittÀin mielenkiintoisia hetkiÀ varmasti luvassa. Kunhan nyt vain malttaisin edetÀ rauhassa.

No, ei tule onnistumaan. :D Mutta aina voi yrittÀÀ.
Seuraavassa tekstissĂ€ni kerronkin sitten lisÀÀ tĂ€mĂ€n ovulaation metsĂ€stĂ€misestĂ€ ja asioiden etenemisestĂ€. 😊

terkuin Hieman höpsĂ€htĂ€nyt vauvahuuruilija đŸ˜Š

Ei kommentteja:

LÀhetÀ kommentti

Joko saa alkaa yrittÀÀ toista lasta?

Jo tÀtÀ esikoista suunniteltaessa ajateltiin, ettÀ halutaan lapset (kaksi tai kolme) pienellÀ ikÀerolla. SektiopÀÀtös sitten hieman hidastut...